LAZACDERÉK CURRYVEL

Egy indiai recepet alapján  kezdtem a főzéshez, de egy alapanyag a reszelt kókusz hiányzott, így  gyorsan átvariáltam a receptet. Szerencsére igy is finom lett.

Elkészités:

kb 4o dkg hal, jelen esetben lazac

1 közepes hagyma

zöldpaprika erős izlés szerint és mennyiségben

karikára felvágva

1 nagy paradicsom fele felkockázva

2 teáskanál sárga curry por

kb. 1 ½ dl kókusz tej

citrom vagy lime lé

pár szem borsszem ( kihagyható)

A halat előkészitem, a hagymát kockára vágom és halványra piritom egy serpenyőben. Ha kész belteszem az apró kockára vágott paradicsomot a felkarikázott erős paprikát a curryt és felöntöm kökusztejjel, majd  beleteszem a lazacderékot. Ezután meglocsolom citrom vagy lime lével, izlés szerint, majd  mindkét oldalára forditgatva a szószban megpárolom., ami pár perc csupán.

Mire a hal kész a curry szósz egészen besürüsődik.

Én tettem bele borsszemeket, nem a hagyományost, hanem kissé savanykás lében eltett megérés előtti borsszemeket.

Leave a Reply

